Ćwiczenia ruchów naprzemiennych

by

Ruchy naprzemienne – Ten rodzaj ćwiczeń jest lubiany przez dzieci. Jest bardzo prosty do wykonania i wymaga połączenia ruchu ręki z przeciwległym kolanem. Ćwiczenie przypomina chodzenie w miejscu. Naprzemiennie, raz lewym łokciem dotyka się prawego kolana i odwrotnie, prawym łokciem lewego kolana. Dzisiaj przygotowaliśmy dla Was ćwiczenia z zakresu ruchów naprzemiennych.

ĆWICZENIA RUCHÓW NAPRZEMIENNYCH – PROPOZYCJE ĆWICZEŃ:

  • Dotykanie na zmianę prawą ręką lewego kolana, stopy, biodra itp. – i odwrotnie – lewa ręką prawych części ciała
  • Dotykanie na zmianę prawym łokciem lewego kolana i lewa ręka prawego
  • Chwytanie prawą ręką lewej pięty i lewą – prawej
  • Klepnięcia prawą ręką, piętą w lewy pośladek i lewą ręką, piętą w prawy pośladek
  • Skoki pajacyka
  • W pozycji na czworakach prostowanie równocześnie prawej ręki i lewej nogi, następnie lewej ręki i prawej nogi
  • W leżeniu na plecach unoszenie na przemian prawej ręki i lewej nogi, później lewej ręki i prawej nogi
  • Zabawa w robienie orłów na śniegu
  • Wyciąganie na przemian na boki prawej ręki i lewej nogi oraz lewej ręki i prawej nogi
  • W pozycji stojącej: dotykanie za plecami prawa ręką lewej pięty ze skrętem w prawo i analogicznie lewą ręką prawej pięty ze skrętem w lewo
  • Przeskakiwanie z nogi na nogę
  • Maszerowanie połączone z wymachami rąk
  • Zabawa „Maszeruje wojsko” – maszerowanie z naprzemiennymi wymachami rąk i nóg.

Ćwiczenia powinny być wykonywanie najpierw w różnym tempie, później według określonego rytmu – podanego za pomocą np. klaskania lub wystukiwania.

Uwaga! Przed rozpoczęciem ćwiczeń naprzemiennych należy wyćwiczyć ruchy jednostronne, symetryczne dla obu stron ciała. Najłatwiejsza jest pozycja w leżeniu na plecach.