Wzmocnienie organizmu dziecka jesienią

by

Naturalne sposoby na wzmacnianie organizmu dziecka jesienią.

Wkroczyliśmy w okres, w którym zarówno dzieci jak i dorośli są znacznie podatniejsi na różnego rodzaju przeziębienia i infekcje. System odpornościowy dziecka nie jest jeszcze w pełni rozwinięty co sprzyja „łapaniu” kaszlu i kataru.

Spadek odporności organizmu może być spowodowany przez różne czynniki. Może Cię to zdziwi, ale 70% układu odpornościowego związane jest z jelitami. Dlatego koniecznie MYJMY RĘCE!

Oto kilka sposobów na to, jak pobudzić organizm dziecka do działania i nie dać się drobnoustrojom.

  1. Zdrowa, odpowiednio zbilansowana dieta całkowicie nie uchroni malca przed chorobami, ale znacznie doda mu sił. Dzięki temu wszelkie infekcje przejdzie łagodnie. Jeżeli do tej pory tego nie zrobiliście, to teraz jest odpowiedni czas aby z diety całej rodziny wykluczyć produkty wysokoprzetworzone i zawierające cukier. Postaw na warzywa (najlepiej sezonowe, z upraw ekologicznych), przetwory mleczne, kasze, ryby, owoce niech będą urozmaiceniem diety. Wybieraj produkty bogate w witamine C, E i A oraz minerały takie jak cynk, wapń, żelazo, magnez. Pamiętaj o NNKT, czyli kwasach omega-3 i omega-6. To naturalni sprzymierzeńcy w walce z chorobą.
  2. Zioła lekiem na każdą dolegliwość? Coś w tym jest. Sięgaj po nie w kuchni. Najlepsze właściwości uodparniające organizm wykazuje tymianek, kurkuma, kolendra, imbir. Możesz także stosować zioła przy aromaterapii, wybierając olejki rumiankowy, lawendowy, szałwiowy. Pamiętaj także o herbacie ziołowej – żurawinowej, z dzikiej róży. Zioła to prawdziwa kopalnia cennych substancji i świetny sposób na odporność. Można znaleźć rośliny m.in. o działaniu przeciwbólowym, przeciwzapalnym, przeciwbakteryjnym, uspokajającym, moczopędnym, nasennym.
  3. Aktywność fizyczna! Szukajcie wspólnie okazji, aby się poruszać. Jesień to doskonały czas, aby wybrać się do parku i uzbierać mnóstwo kasztanów, żołędzi, jarzębiny, szyszek. Na świeżym powietrzu możemy zrobić jesienne ludziki. Jest jeszcze wystarczająco ciepło, aby nadal pozwalać dzieciom na zabawy na placu zabaw. Wybierzcie się do lasu na grzyby. To także doskonała okazja do rozwijania w dziecku postawy ekologicznej.
  4. Przebywajcie w naturalnym świetle jak najdłużej i jak najczęściej. Dzięki temu nie narzekamy na bierność dziecka, światło dostarcza mu energii, rozszerza naczynia krwionośne, przyspiesza przemianę materii, zmniejsza napięcie mięśni. Łapmy jesienne promienie słońca na zdrowie.
  5. jeżeli jesteś świeżo upieczoną mamą i karmisz swoje dziecko piersią, to rób to jak najdłużej. Nie na darmo mówi się, że dziecko wyssało odporność z mlekiem matki.